Bijenstichting

Over De Bijenstichting
De Bijenstichting een zusterstichting, bestaat sinds 2009. De Bijenstichting richt zich op het wegnemen van bedreigingen voor de gezondheid en het voortbestaan van bijen en bijensoorten. Doortastend overheidsbeleid op landelijk én lokaal niveau is daarvoor noodzakelijk.

Voorbeelden van doelen die de Bijenstichting nastreeft zijn: Een verbod op schadelijke bestrijdingsmiddelen, stimulering van de verspreiding van drachtplanten en verbetering van het leefmilieu. De Bijenstichting ondersteunt initiatieven van burgers en organisaties die dezelfde doelen nastreven. De Bijenstichting onderscheidt zich van de imkerverenigingen door niet de belangen van de bijenteelt (honingproductie) te behartigen, maar die van de (wilde) bij zelf.

Landelijk Bijen Educatiecentrum
Het centrum is gelegen op landgoed De Kieftskamp in Vorden, een kleinschalig landschap met een rijke flora in de mooie Achterhoek en op zeven treinminuten van Zutphen. Midden in dit mooie coulisselandschap ligt een monumentale boerderij uit 1852 dat verbouwd is tot kantoor / ontvangstlocatie.
Het Geldersch Landschap & Kasteelen heeft de huisvesting beschikbaar gesteld.