Lezingen

Van september tot april verzorgt onze afdeling maandelijks een lezing.

Introducés en niet-leden betalen €5,00 entree inclusief een kop koffie of thee; leden betalen €2,00 voor koffie/thee.

Onze ledenavonden vinden plaats in Het Hart, Jolinkweg 2, 7211 DM Eefde.

Aanvang: 19.30 uur. Zaal open vanaf 19.00 uur.

4 april: Frans van der Graaf met 'Planten en dieren in en om de vijver'

In een goed ecologisch evenwicht in de tuin kan een vijver een grote rol spelen. De functie én het plezier van een vijver, met alles wat daar aan flora en fauna te zien en te beleven valt. Daarover wil Frans ons graag meer vertellen en vooral laten zien.

5 september: Marcel Batist met het tweede deel van 'Langer bloei in de tuin' en een video over natuurgebieden in Europa

Marcel was in september 2023 ook al bij ons en heeft  toen door omstandigheden zijn presentatie niet af kunnen maken. Hij beloofde ons terug te komen en dat doet hij dus. Na de pauze van deze lezing heeft hij nog een verrassing voor ons in petto. Marcel reist veel en is naast fotograaf ook een uitstekend filmer. Dat belooft wat.

3 oktober: Martje van den Bosch met 'De beleving van kleur in je tuin'

Iedereen beleeft kleur anders. Het zegt iets over de persoon en het zegt iets over de kleur. Factoren die daar een rol in spelen, komen aan de orde, evenals de eigenschappen en effecten van kleuren. De beleving van kleur in de tuin helpt om je eigen beleving van kleur en je eigen kleurvoorkeur te begrijpen. Maar het is ook een heel praktisch verhaal, met veel aandacht voor beplanting. Niet alleen éénjarige en vaste planten, maar ook bollen, rozen en bomen komen aan bod.

7 november: Albert Vliegenthart met 'Vlinders als graadmeters'

Tijdens deze lezing zullen we een kijkje nemen in de intrigerende levenswijze van vlinders én libellen. Hoe komen ze de winter door? Waar ontmoeten ze elkaar? Welke soorten kun je in je tuin of in de omgeving verwachten? Hopelijk vormt deze avond een aanzet om zelf buiten op zoek te gaan naar deze prachtige insecten.