Beste leden,

We hebben in de afgelopen weken al een paar leuke activiteiten gehad.

• Op 5 juni de feestelijke middag om de 145-jarige verjaardag van onze afdeling te vieren. In de Wildenborcherhof hadden we een leuke en vooral verrassende middag met Martine Dubois, boswachter en harpiste. In de komende Tuinpost daarover een verslag met foto’s.
  • Tijdens het weekend van 8 en 9 juni was er het Plantenfestijn in Appeltern, waar leden van de Stedendriehoek met de bus op zaterdag een bezoek brachten. Gelukkig was het toen prachtig weer. Ook hierover in de komende Tuinpost een verslag met mooie foto’s.
  • Op 12 juni de dagexcursie naar Midden-Brabant, waar we gelukkig tóch nog met een volle bus naartoe konden. We zagen prachtige tuinen en een mooi kasteeltje, en na afloop hadden we een gezellige nazit bij een kweker in Groenekan.
  • En dan op 15 juni het Open Tuinenweekend. Wát een succes! Vele leden én niet-leden hebben de tuinen rondom Vorden en Wichmond bezocht, elkaar ontmoet en ervaringen gedeeld. De tuineigenaren kijken met een tevreden gevoel op deze dag terug. We bedanken hen hartelijk voor hun gastvrijheid.

Maar de zomer is nog lang niet voorbij, en daarom hebben we nóg een paar leuke activiteiten in het verschiet.

Het duurt nog even, maar op zaterdag 21 september verzorgen we ’s middags  een mini-excursie naar Zelhem, waar Sipke Terpstra en zijn partner Maaike ons ontvangen in hun 7000 m2 grote tuin rondom een boerderij die ze momenteel verbouwen.

Sipke is werkzaam als beplantingsontwerper bij kwekerij Lageschaar en ontwerpt in zijn vrije tijd tuinen voor anderen. In de komende Tuinpost vertelt hij nog veel meer over zijn grote passie die hij samen met zijn partner deelt.

Na een bezoek aan deze veelzijdige tuin brengen we nog een bezoek aan kwekerij STEK, ook in Zelhem.

We laten nog weten hoe laat we vertrekken, maar houdt u alvast rekening met deze datum. Het is de moeite waard om hem in de agenda te zetten.

Dagexcursie

En dan vindt op vrijdag 2 augustus een dagexcursie plaats die georganiseerd wordt door de reiscommissie van de Stedendriehoek (voor Deventer, Apeldoorn, Veluwezoom en Zutphen) naar Leusden, Nijmegen en Dieren. We weten zo langzamerhand dat deze reiscommissie zich terdege voorbereidt, zodat altijd prachtige locaties bezocht worden en dat zo’n dag op alle fronten keurig verzorgd wordt.

Kosten voor deelname aan deze excursie: 40 euro voor leden en hun partner/ introducé en 45 euro voor niet-leden.

De uitgebreide informatie over deze excursie staat al op onze website. (www.zutphen.groei.nl  onder  Activiteiten/Excursies.) Vertrek om 8.00 uur vanaf Postiljon Hotel te Deventer. Houdt u vooral ook de website van Deventer in de gaten, want daarop is vanaf 1 juli het opgaveformulier te vinden. (www.deventer.groei.nl)

met vriendelijke groeten,

het bestuur