Het duurt nog wel even, maar op zaterdag 21 september verzorgen we ’s middags een mini-excursie naar Zelhem, waar Sipke Terpstra en zijn partner Maaike ons ontvangen in hun 7000 m2 grote tuin rondom een boerderij die ze momenteel verbouwen.

Sipke is werkzaam als beplantingsontwerper bij kwekerij Lageschaar en ontwerpt in zijn vrije tijd tuinen voor anderen. In de komende Tuinpost vertelt hij nog veel meer over zijn grote passie die hij samen met zijn partner deelt.

Na een bezoek aan deze veelzijdige tuin brengen we nog een bezoek aan kwekerij STEK, ook in Zelhem.

In aanloop naar de datum laten we nog weten hoe laat we vertrekken, maar houdt u vast rekening met deze datum. Het is de moeite waard om die vast in de agenda te zetten.

• En dan is er op vrijdag 2 augustus door de reiscommissie van de Stedendriehoek nog een mooie dagexcursie gepland voor de afdelingen Deventer, Apeldoorn, Veluwezoom en Zutphen, naar Leusden, Nijmegen en Dieren. We weten zo langzamerhand dat deze reiscommissie zich terdege voorbereidt, zodat er altijd prachtige locaties bezocht worden en dat zo’n dag op alle fronten keurig verzorgd wordt. Kosten voor deelname aan deze excursie: 40 euro voor leden en hun partner/ introducé en 45 euro voor niet-leden.

De uitgebreide informatie over deze excursie staat al op onze website (www.zutphen.groei.nl onder Activiteiten/Excursies.) Vertrek om 8.00 uur vanaf het Postiljon Hotel te Deventer. Houdt u vooral ook de website van afdeling Deventer in de gaten, want daarop is het opgaveformulier te vinden (www.deventer.groei.nl).