Beste mensen,

We hebben nogal wat mededelingen over komende activiteiten in dit voorjaar en de vroege zomer.

Voor woensdag 8 mei stond een mini-excursie gepland naar kwekerij van der Velde in Heerde. Helaas heeft het bestuur moeten besluiten dat deze activiteit niet doorgaat vanwege te weinig belangstelling.

Omdat de bloemschikcursussen al zijn afgelopen en het nog best lang duurt voordat ze weer gaan beginnen, wordt door onze docente Sharon van Eunen een zomerworkshop verzorgd op donderdag 30 mei met als titel'Een knipoog naar de zomer'. Zie ook onder 'Bloemschikken' op deze website (hiernaast).

Diverse activiteiten in juni

In de Tuinpost meldden we al het 145-jarig bestaan van onze afdeling. Dat vieren we op woensdag 5 juni in de Wildenborcherhof , Vordenseweg 19 in Vorden.

Een gezellige middag met een feestelijk tintje voor onze leden, van 13.30 tot 16.00 uur. Toegang gratis.

Wilt u er graag bij zijn, maar heeft u zich nog niet opgegeven? Dat kan nog t/m 25 mei bij Anne Mieke Imhoff: annemiekeimhoff(at)hotmail.com.

In het weekend van 8 en 9 juni is er weer het jaarlijkse Plantenfestijn in bloemenpark Appeltern, waar kwekers en tuinders elkaar ontmoeten.

Leuk om daar het Tiny House van Groei & Bloei te bekijken dat eerst op de Floriade stond. Op de zaterdag wordt in Appeltern het Nederlands kampioenschap Bloemschikken gehouden. Leden van Groei & Bloei kunnen met 50% korting naar het Plantenfestijn en betalen op vertoon van de ledenpas € 8,95 p.p. met een maximum van 2 personen per pas. De normale entreeprijs is €18,95, voor 65+ €16,95.

Er wordt geprobeerd om een bus naar Appeltern te laten rijden, met leden van verschillende afdelingen in de omgeving (Deventer, Apeldoorn, Ommen, Raalte). Heeft u interesse om mee te gaan? Vanaf 1 mei staat hierover informatie op de website van de afdeling Deventer: www.deventer.groei.nl.

Op woensdag 12 juni staat onze excursie naar Midden-Brabant op de agenda (vertrek vanaf Het Hart in Eefde).

Alle informatie over deze prachtige reis vindt u op de website: www.zutphen.groei.nl. Ga naar 'Activiteiten' en klik 'Excursies' aan. Hier vindt u alle informatie over het reisdoel en de kosten.

Wilt u zich aanmelden? Heel graag, want de bus is nog niet vol. Graag z.s.m., zodat we weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen. Introducées zijn ook van harte welkom! Aanmelden bij de secretaris, Ineke Overzier: info(at)zutphen.groei.nl.

Op zaterdag 15 juni is er weer onze jaarlijkse Open Tuinendag.

Deze keer zijn er maar liefst 6 tuinen te bezichtigen rondom Vorden en Wichmond.

We zijn heel blij dat deze tuineigenaren hun tuin voor deze dag willen openstellen om ons te ontvangen. Gerard gaat er weer een mooie fietstocht bij maken, zodat u als u dat wilt de route per fiets kunt doen.

In aanloop naar deze datum komt daarover nog uitgebreide informatie en zal ook de fietstocht op de website worden gezet.

Tot ziens in de komende tijd!

hartelijke groeten,

het bestuur