Nationale Tuinweek wordt Open Tuinenweekeinde

Begin 2023 stelde de commissie van de Nationale Tuinweek vast dat het steeds moeilijker wordt om dit jaarlijkse evenement te organiseren. Verschillende factoren spelen daarin een rol: te weinig vrijwilligers, onvoldoende organisatiekracht, te klein bestuur, te volle week, enz.

De commissie kwam daarom tot de volgende conclusie: de Nationale Tuinweek moet helaas verdwijnen.

Vanaf dit jaar ligt de nadruk op dat wat sterk is en dat nog sterker maken, namelijk de Open Tuinen in het Open Tuinenweekend.

In 2024 vindt dat weekeinde plaats op 15 en 16 juni.

De afdeling Zutphen geeft daaraan invulling met haar Open Tuinendag op zaterdag 15 juni.

Gelukkig is er voor de leden van Groei & Bloei op 8 en 9 juni - wat het startweekend van de Groei & Bloei Nationale Tuinweek zou zijn - wel wat leuks in de plaats gekomen: Appeltern Adventure Gardens (voorheen Tuinen van Appeltern) houdt tijdens dit weekend opnieuw het Appeltern Plantenfestijn, na een succesvolle eerste editie vorig jaar.

Leden ontvangen weer een aantrekkelijke korting op de entree van Appeltern.

Nadere informatie volgt.